torsdag 25 juli 2019

When will I SEA you?

Idag bloggar jag för första gången för Some Odd Girl.

När jag såg motivet Wraith Mae Digi Stamp tänkte jag först på ett kort till halloween. Men så kom tanken på alla sjöjungfrur som vi ser överallt just nu och jag tänker att det är nog inte bara fagra jungrur som finns där nere i djupet. Jag ser det som att Wraith Mae har följt med när skeppet förliste och nu vaktar hon det samtidigt som hon letar efter sin älskade.

Jag har satt texten själv och använt mig av en die från Spellbinder. Lite Distress Ink för att indikera formen på bannern. Några olika gröna utstansade växter och ostduk bidrar till havskänslan. Sjögräset är egentligen grankvistar men de kan lika väl gå för sjögräs. Mönsterpapper från Maja Design.



Skinn: B60 - R00 - BV31 - BV20
Hår: RV91 - RV93 - RV95 - T5
Klänning: BG11 - BV000 - BG15 - BG11
Bakgrund: B000 - BG10 - BG13 - BG23 - B32 - B45 - BG75 - B97 - B99 - YG00 - YG03 - BLENDER

Sea you soon!
/Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar