måndag 1 juli 2019

Trädgårdsmästare

Hej.
Jag är oerhört stolt som de kommande sex månaderna får deltaga i Some Odd Girls dt-gäng.
När jag drev Scrapfabriken hade jag clear stamps i märket, numer är där bara digistämplar.
Men jag har följt Kristy Dalman som ritar motiven och är ägare av företaget genom åren och det är roligt att ha följt hur hon utvecklats som tecknare. Fantastiska motiv gör hon och hon är en färgläggare av rang.

Idag är första dagen som Oddie.
Från och med idag och juli månad ut är motivet the July Zodiac Freebie, Cancer, gratis för dig att ladda ned.

Här är min tolkning av motivet:


Jag valde att göra en trädgårdsmästare av henne, då jag kom att tänka på filmen Edward Sciccorhands. Han går ju loss på hår och trädgårdar. Jag har använt mig av buskar från setet Build A Background - Bushes and Trees.

Hud: E000 - R11 - E50 - E00 - E21
Hår: W3 - E53 - E41
Ögon: YG00 - YG61 - YG63, multiliner 0.3, gellyroll Dark White
Skjorta: E41 - E42 - E43
Byxor: E84 - E87 - E89
Buskar: YG03 - YG17 - YG67
Gräs: YG03 - YG17 - T3 - Blender

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar