torsdag 4 juli 2019

Home of the Brave

Idag firar USA sin nationaldag och jag inspirerar med ett kort i Some Odd Girls facebookgrupp, följ den gärna. Jag har använt mig av Fighter Gwen Digi Stamp. Tycker hon passar till texten som är hämtad från deras nationalsång.

Jag var rädd att jag skulle förstöra henne när ränderna i skjortans ritades in, men jag är nöjd med resultatet. Dock kunde jag gått på med de grå skuggorna i skjortan något mer, gjort dem mörkare, tydligare, för när ränderna kom till försvann mina fina skuggningar.


Fick för lite nyansering i ögonen till att börja med så i nederkant gick jag på med blendern för att bleka ned B32 som låg där och la ett lager med B21 i stället. Motivet är färglagt med copics, texten har jag satt själv och pappren kommer från Maja Designs kollektion Summertime.


Hud: E000 - R11 - E50 - E00 - E21
Hår: W3 - E53 - E30
Ögon: B32 - B24 - B39 - Blender - B21
Skarf: B21 - B23 - B39, Gellyroll Dark White
Skjorta: C1 - C3 - C5 - R35 - Blender

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar