torsdag 18 juli 2019

Make a splash

Hej.
Idag inspirerar jag åter hos Some Odd Girl, i deras facebookgrupp, gå med så missar du inte alla andras härliga alster. Här är fritt fram för dig som använder dig av deras digistamps att ladda upp och dela med dig av vad du själv skapat.

Jag har använt mig av Duck in boots. Ja, den är döpt till anka, men jag ser mer än en ankunge. Här handlar det bara om vilken färgsättning man ger den lille rackaren. Jag ser både svanunge och andunge i honom. Hade det inte varit för att jag ville ha den gula nyansen mot den blå bakgrunden och de gula reflektionerna under honom så hade jag gjort en annan sorts fågel.

När i princip hela motivet var klart hade jag näbben och benen kvar. Gissa om min penna valde att droppa då? Som tur hamnade droppen i näbben och jag kunde rädda motivet. Tänk på det när du har nya pennor, att ta av båda korkarna för det gör att tuschen inte rinner ur pennan fortare än du målar. Du ser när det är på gång att hända, spetsen blir alldeles blank, men för mig var det för sent för att ta av korken för att jämna ut trycket i pennan.

Men jag är verkligen inte nöjd med min bakgrund.
Jag ville ha en ljus, ljus bakgrund, men där man ändå kände hur det öser ned. Men så råkade jag klanta till det genom att ta en alldeles för mörk penna på marken och jag var tvungen att gå på regnet och ge det mer djup. Man ser också i min flic-teknik att jag blev irriterad över resultatet på marken.


Anka: Y11 - 06 - 21 - 26
Näbb: Y32 - 21 - 26
Skor och mössa: RV 10 - 02 - 13
Bakgrund: BG0000 - B000 - 00 - 02 - 45 - BV0000 - 000 - 02, Gellyroll Dark White
Skuggor: C1 - 3 - 5 - 7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar