fredag 4 oktober 2019

Zodiac challenge

Från idag fram till den 27:e oktober pågår en utmaning/tävling hos Some Odd Girl.
Använd en av deras motiv från Zodiacserien och gör ett valfritt alster.
Ladda upp i deras facebookgrupp eller på instagram under hashtagen #sogzodiacchallenge.
Vinnaren får ett presentkort på $20.

Den som ville fick göra ett eget kort som inspiration när Some Odd Girl skulle släppa utmaningen.
Jag kunde inte bestämma mig, så jag gjorde två.

En liten rommartjej, där jag använt mig av Aries Digi Stamp.
Här ville jag få känslan av gammalt och nött och pergament. Så distresserna åkte fram och en die från Magnolia som ser ut som att pappret är rivet i kanterna.
Texten kommer från filmen Gladiator som var vad som kom upp i mitt huvud när jag först såg denna tjej. Jag knycklade ihop pappret och distressade det för den där nötta, slitna känslan.

Nästa kort har jag använt mig av Taurus Digi Stamp.
Och jag ser en tjej som lever i Alperna och antagligen jobbar på nån liten mörk bar serverandes öl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar