torsdag 29 augusti 2019

I believe in you

Hej!
Kan du ibland känna dig som en enhörning, som att ingen tror på dig?
Jag gjorde ett kort i  uppmuntringssyfte för sådana tillfällen.

Jag färglade Unicorn och figurklippte honom.
Bakgrunden skapade jag med distresser och en molnstencil från MFTStamps.
Texten satte jag i datorn, skrev ut och klippte ut med en diecut.
Ramen runt gjorde jag genom att jag tog min limpenna från Zig och drog vingliga linjer som jag ville skulle korsa varandra. Lät dem torka, då blir limmet klippigt som en notis. När det var torrt la jag ett ark med cerise folie och tryckte fast. Att jag inte gjorde det medans limmet var blött och lät det torka tillsammans beror på att då hade jag smetat ut limmet och det hade blivit tjocka linjer och jag hade riskerat att glappen mellan linjerna försvunnit. Genom att låta limmet torka först får man större kontroll över resultatet. Limmade dit några paljettstjärnor och de små är riktigt bedårande.
Enhörningen satte jag på ett par distanskuddar för att få lite djup i kortet.

Önskar dig en magisk dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar