lördag 24 augusti 2019

Amoosing Moose

Äntligen är hösten här.
Mörka kvällar, kyla i luften och snart har vi de vackraste färgerna i naturen.

Idag är det min tur att inspirera i Some Odd Girls blogg och jag gör det med dessa kort.
Jag ville göra en höstscen och när jag satt där och målade kom den ena scenen efter den andra.
Så det blev två höstscener och två vinterscener, för älgen passar fint till jul oxå.

Jag har använt mig av Moose Digi stamp och på två kort har jag även använt mig av träd/buskar från Build a Background - Bushes & Trees Digi Stamps.

Jag kämpade med älgen.
Jag tycker att serien E-42-43-44-47 passar honom, men när jag gick på med de mörka nyanserna ville pigmentet bara ligga uppe på ytan och det kladdade mkt.
Till slut gick jag över till att ge honom en varm silvernyans och använde då W1-3-5.
Vi har albinoälgar i omgivningarna och kanske skulle de glänsa så fint i månens ljus...

Hur naturen ser ut färgmässigt runt älgen på kort två kanske man inte ser normalt. Träden är för långt gångna för säden. Sädens färg säger att det är sent augusti och det är hög tid för skört, medans träden ser man i min omgivning först runt slutet på oktober, början av november.
Men jag ville ha en scen som såg lite grann ut som en tidig, dimmig morgon och bara för att man kan måla som man själv vill skapade jag den bakgrunden även om den normalt inte stämmer med verkligheten. Men vet du? Hur ofta bär en älg en halsduk??

Hoppas du får lite höstkänsla och snart skapar dina egna höstscener.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar