tisdag 24 september 2019

Hello-ween

Att vara en del av ett designteam från USA gör  att man får utmana sig själv.
Personligen skulle jag inte göra halloweenkort men då det är en stor helg för dem är det bara att hänga på tåget och det är kul.

Jag har länge sneglat på Lounge Fairy Digi Stamp från Some Odd Girl.
Men jag har sett henne så fint färglagd att jag inte vågat mig på henne. Så tänkte jag att hon passar i en scen från en av kurserna jag gått hos  Art-Classes, Sandy Allnock, och så gav jag mig på henne.
Då det var tanken att det skulle bli ett halloweenkort valde jag att hålla mig till färgerna orange-grönt-lila. Den orange fick inte poppa för mycket då den lila är så dov. Så jag har valt YR21-23-24 till klänningen.

Jag gillar att leka med ord. När vi svenskar uttalar HALLOween kan det låta som HELLOween.
Så det blev min text.
Istället för att göra ett trick or treat kort valde jag att göra ett kort för att bara sända en hälsning.
Men jag tänker att om man gör ett läskigt kort kan det även bli HELLoween...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar